facebook

Informacja w sprawie uszkodzenia linii energetycznej

Dodano: 14.01.2019

Nie tak wyobrażaliśmy sobie pierwszy weekend zimowych ferii. Tym bardziej, że na niedzielę przypadał także 27 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i specjalnie zorganizowane na tę okazję zawody. Nasze plany pokrzyżowała potężna awaria zasilania, która – paradoksalnie – spowodowana była zbyt dużymi opadami śniegu.

Do godziny 15:00 wszystko przebiegało zgodnie z planem. Kapitalna zabawa na stokach i poza nimi, mnóstwo dzieci i młodzieży. Tuż po 15:00 pojawiły się pierwsze problemy z zasilaniem. Początkowo myśleliśmy, że to chwilowa przerwa. Jednak już po chwili okazało się, że problem jest o wiele poważniejszy.

JAK DOSZŁO DO AWARII?

Otóż bardzo intensywne opady śniegu, z którym mieliśmy do czynienia na przestrzeni ostatnich kilku dni, stały się potężnym obciążeniem dla drzew. Niestety niektóre z nich nawału śniegu nie wytrzymały i łamiąc się, spadły na linię zasilania w nieodległej Lasówce. Pech chciał, że było to linie, którymi płynie prąd do naszej stacji narciarskiej.

Niektóre wyciągi działały potem jeszcze trochę na zasilaniu awaryjnym, niestety nie mieliśmy możliwości uruchomienia w takim trybie wszystkich znajdujących się w Zieleńcu 29 kolei i wyciągów. Taka infrastruktura potrzebuje potężnego zastrzyku energii, którego na tamtą chwilę bez pomocy specjalistycznych ekip energetycznych nie byliśmy w stanie zapewnić.

Wielka Orkiestra grała jednak dalej – trzy wyciągi działały na zasilaniu awaryjnym, ludzie się bawili, choć niestety plan całego dnia musieliśmy zmienić. Mimo wszystko udało nam się wystrzelić światełko do nieba o godzinie 20:00 i biorąc pod uwagę okoliczności, wyszło to naprawdę bardzo fajnie.

Awaria zasilania została usunięta ostatecznie dziś w nocy, co przez potężne ilości śniegu nie było łatwe i możliwe od razu. Na dziś wszystko jest już jednak naprawione i ośrodek działa normalnie.

CZY I JAK MOŻNA ZWRÓCIĆ NIEWYKORZYSTANE KARNETY?

Oczywiście, że tak. Wszyscy, którzy tego dnia nie wykorzystali do końca zakupionych karnetów, otrzymają proporcjonalny zwrot pozostałej kwoty. W ciągu najbliższych 14 dni będziemy obsługiwać zgłoszenia, wszystko wyliczać i zwracać należne Wam pieniądze. Środki będą zwracane wprost proporcjonalnie do niewykorzystanego czasu.

W sprawie zwrotów najlepiej zwrócić się bezpośrednio do ośrodka lub kasy, w której dany karnet został zakupiony. Dane kontaktowe do wszystkich ośrodków znajdziecie pod tym linkiem.

Jeśli kupowaliście karnet przez internet, prosimy o wysłanie informacji mailowej na adres: biuro@e-skipass.pl. Pamiętajcie, że podstawą otrzymania zwrotu jest posiadanie paragonu!

CZY OŚRODEK DZIAŁA JUŻ NORMALNIE?

Tak. Awaria została usunięta, koleje i wyciągi ruszyły dziś normalnie o godzinie 9:00 i czynne będą zgodnie z planem do godziny 21:00.

CZY STACJA POSIADA ZASILANIE AWARYJNE?

Oczywiście, że tak. Wbrew pojawiającym się w internecie opiniom, Zieleniec posiada agregaty prądotwórcze oraz silniki spalinowe. Miejmy jednak świadomość, że agregaty w pierwszej kolejności zapewnić muszą prąd i ogrzewanie w hotelach i pensjonatach, a silniki spalinowe, które zlokalizowane są przy wszystkich kolejach i wyciągach, służą do awaryjnego ich uruchomienia w sytuacji, w której konieczne jest ściąganie ludzi z wyciągów.

Nie mamy możliwości zapewnienia tak dużej ilość energii awaryjnym zasilaniem, aby na agregatach móc uruchomić całą zieleniecką infrastrukturę.

BARDZO WSZYSTKICH PRZEPRASZAMY!

Przy tej okazji chcieliśmy wszystkich serdecznie za zaistniałą sytuację przeprosić. Niestety takie wypadki w górskich terenach się po prostu zdarzają, szczególnie wobec trudnych warunków atmosferycznych, czyli przede wszystkim tak obfitych opadów śniegu.

Błyskawicznie po wystąpieniu sytuacji podjęliśmy kroki mające na celu jej usunięcie, jednak sami nie posiadamy ani uprawnień, ani technicznych możliwości, aby we własnym zakresie reperować zerwane liny i powalone słupy. Tu zdani byliśmy na pogotowie energetyczne, które dopiero w nocy poradziło sobie z awarią.

Mamy świadomość, że wielu z Was odeszło wczoraj z kwitkiem i pojawiły się problemy ze zwrotem karnetów. Niestety awaria zasilania spowodowała też, że nie działał funkcjonujący w Zieleńcu system i zasialania nie było również w kasach, które nie posiadają awaryjnego źródła energii. Za powstały w tej sytuacji chaos również bardzo przepraszamy.

Przy tej okazji chcieliśmy serdecznie podziękować też wszystkim osobom, które wczoraj wykazały się wyrozumiałością mając na uwadze, że takie zdarzenia, szczególnie w górskich terenach po prostu się zdarzają.

Dziś i w kolejnych dniach już bez przeszkód zapraszamy Was na #szusowanko. Stacja działa normalnie i mamy nadzieję, że to pierwsza i ostatnia tego typu pechowa sytuacja.

Zieleniec Ski Arena

Przyciskając wyślij zgadzasz się na warunki umowy

Znajdziesz nas tutaj: