facebook

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

Dodano: 10.07.2018

Choć do zimy pozostało jeszcze (niestety) trochę czasu, w naszej stacji dzieje się wiele, właśnie w kontekście kolejnego sezonu narciarskiego. Jedną z ważniejszych z punktu widzenia narciarzy informacją będzie zapewne fakt rozpoczęcia budowy kolejnej kolei kanapowej w Zieleniec Ski Arena. 

Stacja narciarska od wielu sezonów stawia na intensywny rozwój. Kolejnym elementem tego procesu będzie uruchomienie w tym sezonie nowej kolei, która zwiększy dostępność narciarskich tras i w jeszcze większym stopniu poprawi przepustowość całego ośrodka. 

Budowa rozpoczęła się w ostatnich dniach czerwca. Nowym elementem narciarskiej infrastruktury będzie kolej linowa Tatralift (typ TS-4), która wyposażona będzie w 4-osobowe, niewyprzęgane z liny,   kanapy. Zlokalizowana będzie w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10. 

Całe przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków – Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei G10 to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu. 

Budowa kolei G106
Budowa kolei G105
Budowa kolei G104
Budowa kolei G103

Nowa kolej będzie bardzo ważnym elementem gęstej sieci infrastruktury w Zieleńcu, ponieważ wypełni lukę w centralnej jego części. Górna stacja znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy przed narciarzami nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków oraz skróci i tak niewielkie już kolejki przy dolnych stacjach.  Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania oraz oczywiście sztuczne oświetlenie. 

Dane techniczne dotyczące nowej kolei G10: 

  • położenie dolnej stacji 871 m npm
  • położenie górnej stacji 1017 m npm
  • długość po stoku ok – 600 m
  • średnie nachylenie stoku 24%
  • różnica wzniesień kolei 146m
  • stacja napędowo-napinająca z taśmą rozbiegową na dole
  • stacja przewojowa na górze
  • podpory trasowe szt. 8
  • krzesła 4 osobowe szt. 90
  • silnik – 160 KW
  • przepustowość 2400 osób /godz
  • prędkość jazdy 0- 2,5 m/sek

Dokładną lokalizację kolei już dziś można dokładnie podejrzeć na dostępnej na naszej stronie mapie (G10), gdyż została ona już wcześniej zaprojektowana – oznaczona jest na razie jedynie kolorem szarym, jako kolei będąca wcześniej w fazie planów a dziś w budowie. 

 

Przyciskając wyślij zgadzasz się na warunki umowy

Znajdziesz nas tutaj: